Маршрут

Ваше місцезнаходження:

Рихтування дисків

Рихтування та реставрація дисків

Биті диски”, і як усунути цю проблему!

Автомобільний диск-один зі складових елементів колеса, необхідний для руху автомобіля по дорозі.
Диски – річ дорога, і варто ставитися до них досить дбайливо. Але… на наших “дивовижних” дорогах це зробити досить складно.
Через погану якість дорожнього полотна і величезної кількості ям і вибоїн на ньому, автомобільні диски часто піддаються ударам і деформацій.
Відповідальні водії намагаються в найкоротші терміни усунути всі дефекти, проте є і такі, які говорять ” і так зійде»)))

Ну що ж, давайте розберемося – »і так зійде”?

Що станеться з автомобілем, якщо ми буде їздити на»битих дисках”? Варіантів насправді досить багато, починаючи від банального дискомфорту при русі автомобіля, і закінчуючи повною втратою автомобільного колеса під час руху. А це вже пряма загроза, як для Вашого життя, так і для чужої.

І так, основні ознаки ” битих дисків», якщо візуально деформацію складно виявити:

* під час руху автомобіля на рівному дорожньому покритті відбувається ритмічне посмикування керма, характер якого змінюється в процесі набору швидкості або зниження інтенсивності поїздки;

* колесо починає “труїти” – тиск в шині постійно знижується. Це процес може бути швидкий або повільний (залежить від характеру і масштабу деформації диска), але він обов’язково буде відбуватися;

* Ваш автомобіль може тягнути в ліву чи праву сторону. Відпустивши кермо на рівній дорозі, ви відразу зрозумієте, що пора їхати на шиномонтаж і займатися ремонтом автомобільного диска;

* Поява сторонніх шумів при гальмуванні або розгоні – це ще одна ознака того, що ваш диск «битий».

Так чому ж відбувається порушення правильної геометрії автомобільного диска (деформація диска), адже є досить акуратні водії, які дбайливо об’їжджають кожну ямку і вибоїну на дорозі?

Відповідь досить проста-дешеві шини, з низькопрофільної гуми, які погано захищають диск від ударів.
При використанні таких шин ви легко можете отримати деформацію автомобільного диска, наприклад:

* при в’їзді на бордюр, або удар об нього, при неакуратної парковці.

* При в’їзді, навіть здавалося б, в незначну ямку на високій швидкості по заміському шосе.

* Також пошкодження диска, можна отримати при контакті з каменем або іншим подібним сторонньому предметом, «відпочиваючим» на проїжджій частині.

Які пошкодження автомобільних дисків існують?

• тріщина;
* відколи ділянок диска;
* радикальне зміщення (биття);
* осьовий зсув (биття);
* комбіноване змішання (биття);
* викривлений обід.

“Тріщини і відколи», а так само «викривлений обід» на автомобільних дисках, як правило, виникають в результаті сильного удару колеса під час попадання в глибоку яму, або вибоїну на дорозі.

Причиною “радіального зміщення” може виступати наїзд колеса на бордюр, камінь, або потрапляння в глибоку яму.

А ось “осьове змішання” викликано тільки бічним ударом об бордюр, стовп або інший транспортний засіб. Це так звана “вісімка” на диску.

Якщо у вас “комбіноване змішання” -вітаю, ви виграли джек-пот, вам вдалося пошкодити колесо практично з усіх боків. Причиною такого випадку змішання майже завжди виступає аварія, або ж недбале ставлення водія до свого автомобіля, з розряду»і так зійде”!

І якщо зі сколами і тріщинами все більш-менш ясно, то, що ж відбувається з диском і з вашим автомобілем при зміщенні його осі.

1. “Радіальне зміщення” – зміщення диска у вертикальній площині. Може супроводжуватися загином лицьової або задньої частини диска (яйце).

В даному випадку відбувається статичний дисбаланс, колесо б’є вниз вгору. А це в свою чергу поступово призводить до незворотного пошкодження підвіски, покришки і рульового механізму.

2. » Осьовий зсув диска « – зміщення диска в горизонтальній площині,» вісімка ” на диску.

У цьому конкретному випадку спостерігається нерівномірний розподіл мас в площинах, що призводить до швидкого зносу протектора шини, підвіски і рульового механізму.

3. “Комбіноване змішання” – змішання диска в горизонтальній і вертикальній площинах одночасно.

Як би там не було, можна констатувати лише одне – «порушена геометрія автомобільного диска» призводить до виникнення неврівноважених відцентрових сил з різними векторами додатки, що створює вібрацію колеса і різноспрямовані навантаження на маточину. Що в свою чергу, призводить до наступних серйозних наслідків:

* Прискорений знос несучих вузлів підвіски і рульового механізму (в першу чергу зазвичай страждають підшипники маточини).

* Швидкий знос покришки.

* Погана керованість автомобілем під час їзди (вібруюче колесо має значно гірше зчеплення з дорогою).

Як бачимо, ризики досить великі, і не варто відкладати ремонт дисків на потім, тому що згодом вам потрібно буде вирішувати вже більш глобальні проблеми ніж «биті диски».

Чи можна здійснити ремонт диска з порушеною геометрією? Так, це можливо!

У більшості випадків відновити правильну геометрію автомобільного диска можна. Все залежить від характеру пошкоджень, а так само від самого диска (тип виготовлення диска).

Наприклад, штамповані диски можна “прокатати” на верстаті і повністю відновити його геометрію. А ось з” литими” або” кованими ” дисками такий варіант, на жаль, не пройде. Після прокатки таких дисків єдиний їх шлях-утиль.

Прокатка литого диска порушує структуру сплаву, роблячи в подальшому такий диск вкрай не безпечним, оскільки повторний удар в це ж місце може стати критичним. Що ж робити в цьому випадку?

Для початку фахівець нашого шинного центру» Колесо ” встановлює ступінь деформації диска, і вже виходячи з цієї інформації – вибирає метод її усунення. Якщо в результаті удару диска його осі змістилися, спочатку відновлюється співвісність диска, і лише потім відбувається відновлення форми.

Найбільш легкий і швидкий ремонт-це відновлення цілісності обода. Як правило, такий ремонт максимально швидкий і комфортний, і не займає більше 40 хвилин. Які ви можете провести в нашій затишній клієнтській зоні, гортаючи журнал або слухаючи приємну музику.

Правка диска-зусилля, спрямоване на місце деформації, дозволяє повернути метал у вихідне положення. Правка дисків має “холодну ” і” гарячу ” варіації. Перша актуальна при незначних пошкодженнях колеса, а ось друга – вимагає попереднього розігріву металу для усунення великих вм’ятин. На відміну від прокатки вищезгаданий вид ремонту багато в чому залежить від досвіду майстра.

У деяких випадках деформації можуть бути настільки критичними, що виправити ситуацію буває досить складно.
Однак, в нашому Шинсервісі» Колесо ” працюють справжні майстри своєї справи, які готові практично до будь-яких складних ситуацій і здатні повернути ваш диск до життя, продовживши термін його служби.

Якщо на диску є тріщини або відколи, наші фахівці усувают